Nog maar een maandje te gaan. - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Maureen Wetering - WaarBenJij.nu Nog maar een maandje te gaan. - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Maureen Wetering - WaarBenJij.nu

Nog maar een maandje te gaan.

Blijf op de hoogte en volg Maureen

01 Juni 2016 | Spanje, Alicante

Hoi allemaal,

Alweer een paar weken geleden dat ik wat van me heb laten horen en wat heb ik de afgelopen tijd veel mee gemaakt op de OK. En natuurlijk in mijn leven om de stages heen. Vandaag is het dan alweer 1 juni en mijn laatste verslag was 4 mei een hele tijd geleden misschien voor jullie maar voor mij vliegt de tijd voorbij..

En nu zit ik hier op mijn kamer en denk ik waar ga ik eens beginnen, ik zal beginnen met mijn stage want daarvoor ben ik hier natuurlijk.

9 mei een dag die ik nooit ga vergeten, deze dag was een rustige dag op stage en er waren weinig operaties voor deze dag gepland om half 1 waren wij al klaar met alle operaties van de dag en wist ik niet meer zo goed wat ik eigenlijk nog op stage deed, maar om te vragen of ik weg mocht vond ik de moeite nog niet waard want ik dacht wat gaan ze denken ? Misschien vinden ze me dan wel geen goeie student en die denkt het is klaar en ik ga er maar weer vandoor, dus ik bleef en hier ben achteraf heel blij van. Rond kwart voor 2 kwam de gynaecoloog op de afdeling om te vragen wie er klaar waren met de operaties de verpleegkundige waar ik die dag mee liep zij dat hij klaar was. Ik kon niet verstaan wat er gezegd werd maar wel hoorde ik parto ( bevalling ) en de verpleegkundige riep naar me ; kom maureen er is een bevalling gaande. Ik vind dit het allerleukste van de ok dat ik dit hier gewoon mag en kan zien. Wij gingen met de gynaecoloog mee en zij vertelde me dat de bevalling niet op de normale wijze verder kon gaan en er een keizersnede plaats moest vinden waarop de verpleegkundige aan mij vroeg of ik wou helpen met de keizersnede, natuurlijk zei ik vol enthousiaste dat ik dat heel graag wou ondanks dat ik om half 3 normaal vrij ben bleef ik langer en heb ik geholpen met een keizersnede. Het kind werd geboren via de keizersnede maar tijdens de keizersnede was het kind nog te groot om geboren te worden waardoor er een pomp bij kwam. Deze mocht ik dan ook samen met de gynaecoloog op het hoofdje zetten van het kind en zo heb ik geholpen met de keizersnede, ik ben een hele ervaring rijker en deze ervaring ga ik dan ook echt helemaal nooit vergeten.

10 en 12 mei waren wij vrij van stage want onze stage organisatie werd gefilmd en hierbij moesten wij als studenten helpen. We zijn gefilmd in en rondom ons huis en op dinsdag 10 mei gingen we naar een eiland dit eiland heet tabarca hier zouden we ook gefilmd worden maar omdat het deze dag erg slecht weer was hier zijn we niet veel gefilmd, heel jammer van de film want op de film zie je iedereen met lange broeken en dikke truien en geen vrolijke gezichten omdat we het koud hadden, en dat nog in mei en dat terwijl het in Nederland gewoon heel warm was. Op 12 mei werden we gefilmd in het ziekenhuis waar ik stage loop om te laten zien wat wij daar doen en om te laten zien hoe mooi onze stage plek wel niet is. Op de film is een huisgenoot bij mij bloed aan het afnemen en doe ik een stukje een verpleegkundige na die aan het handelen is op een kamer bij een client en vertel ik wat over de organisatie estudiantes Costa blanca.

12 mei ben ik dan ook samen met 2 huisgenoten van me voor 5 dagen naar Ibiza geweest, we vlogen 's Avonds vanaf Valencia om 10 voor half 10 naar Ibiza toe en bleven tot 17 mei en we vlogen vanaf Ibiza om half 2 terug. Het was maar een half uurtje vliegen en met de bus vanaf Allicante naar Valencia 2 uurtjes dus een korte reis voor een korte vakantie op Ibiza. Op Ibiza aangekomen hebben we heeel lang zitten wachten op onze koffers, we werden al een beetje ongeduldig maar wat bleek nu de koffers lagen al gewoon op de band maar omdat wij als laatste uit het vliegtuig stapte hebben we de koffers niet aan zien komen dus voor niks gewacht.. We zaten rustig te wachten en ineens zag ik een bekende voor me liggen en dacht ik volgens mij is die koffer van mij en ja hoor en lagen nog 2 koffers op de band en die waren dus inderdaad van mij.. Heeeeel slim.. Bij het hotel aangekomen hebben we onze koffers uitgepakt en zijn we even de stad ingeweekt om ergens wat te drinken. Op vrijdag hebben we een auto gehuurd en mocht ik eindelijk weer auto rijden, want als ik iets mis is dat het wel, maar gelukkig mocht ik in Ibiza rijden :) we hadden de auto 24 uur dus hebben heel het eiland rond gereden. We zijn naar grotten geweest om deze te bekijken vervolgens zijn we naar het stuk gegaan waar de film verliefd op Ibiza is opgenomen en hebben we daar zonsondergang gekeken daarna terug naar ons hotel en 's Avonds ergens wat gedronken. Zaterdag er vroeg op om naar een hippie markt te gaan want we hadden de auto nog tot 12 uur dus moesten optijd weg en optijd terug. De auto iets later terug gebracht dan 12 uur maar dat was geen probleem. 'S middags hebben we aan het zwembad gelegen die bij ons hotel zat en 's Avonds zijn we naar een groot feest geweest in Ibiza. Zondags zijn we naar Sant Antoni geweest en hebben we daar diepzeegedoken. Op maandag zijn we naar het oude gedeelte van Ibiza geweest en hebben we de rest van de dag aan het zwembad gelegen, toen was het alweer voorbij en konden we onze koffers weer pakken want we moesten dinsdag alweer vroeg terug naar de AirPort. We hebben onze 'vakantie' afgesloten in Valencia hier zijn we naar oceanum geweest, dit is het grootste aquariumcomplex van heel Europa, hier moet ik natuurlijk zijn geweest. 'S Avonds waren we rond 8 uur weer thuis snel de koffers uitpakken want onze leraressen van school waren er ondertussen voor een paar dagen maar die gingen 18 mei alweer naar huis dus het was nog de enigste dag om hun te zien. We hebben ons huis aan ze laten zien en hebben samen gezellig wat gedronken bij onze stamkroeg.

Op vrijdag 20 mei kwamen mijn ouders voor een paar dagen naar mij toe om mijn plekje hier te zien en om natuurlijk met mij mijn verjaardag te vieren. Als verrassing had ik mijn ouders opgehaald van de AirPort, mama zei namelijk ik zie je wel als we bij het hotel zijn dan kom je daar maar naar toe, ik bel je als we geland zijn en ik bel je als we in de taxi zijn dan kom je maar naar ons hotel, 'ja mam, is goed, doe ik.. ' natuurlijk had ik zelf al wat anders ingedachten en stond ik gewoon op de AirPort ze op te wachten. Nou daar stonden we dan om half 7 op de AirPort terwijl ze pas om half 8 zouden landen maar ze mislopen zou natuurlijk wel heel erg zonde zijn van alles dus ik samen met Eva om half 7 naar de AirPort om ze dan op te wachten. Daar ging mijn telefoon 'mama belt ' ik pakte niet op en wist dus dat ze geland waren, natuurlijk duurde het heel erg lang voordat ze eindelijk door de deuren heen kwamen en alle andere mensen die stonden te wachten waren al weg en wij maar wachten en ja hoor daar kwamen ze aan, ik zag mama en papa aan komen lopen en natuurlijk rende ik meteen naar ze toe en wisten hun niet wat ze over kwam, wat een leuke verassing. Nou op naar de taxi en snel naar het hotel om al mijn verhalen te vertellen over hier. We hebben er een echte vakantie van gemaakt en hebben alleen maar aan het zwembad gelegen, lekker geluncht, lekker uiteten geweest, 's Avonds cocktails drinken bij onze stamkroeg en zondag avond op mijn oudejaarsavond sushi gegeten en mijn verjaardag ook goed ingeluid met champagne en lekkere drankjes en cocktails. Op mijn verjaardag hebben we een auto gehuurd en zijn we naar het IMED gereden om papa en mama het ziekenhuis te kunnen laten zien vervolgens zijn we door gereden naar Benidorm en hebben we daar geluncht, terug naar het hotel en snel weer aan het zwembad liggen. 'S Avonds kwamen de andere 2 huisgenootjes naar het hotel van mijn ouders om samen met ons uit eten te gaan voor mijn verjaardag en hebben we het afgesloten met lekkere cocktails. Woensdag moest ik er dan weer aangeloven en moest ik weer afscheid gaan nemen van mijn ouders. Ze vlogen gelukkig pas 's Avonds om kwart over 8 terug naar Nederland dus had nog de hele dag met ze. Om half 6 werden ze opgehaald door de taxi en gingen we met z'n drieën naar de AirPort om ze uit te zwaaien, nu mocht ik voelen hoe het is om iemand uit te zwaaien en zelf achter blijven, tuurlijk ging dit zonder een traantje en was het afscheid zonder moeite. Oke grapje natuurlijk was dit niet leuk en stond ik daar op de AirPort te huilen opzoek naar een taxi om terug naar huis te gaan. Eenmaal in de taxi nog steeds huilen waarbij de taxi chauffeur een gesprek met me probeerde te voeren maar ik even helemaal niks meer kon zeggen en alleen nog maar kon huilen. Eenmaal thuis aangekomen nog even hard uitgehuild bij mijn huisgenootjes die me allemaal op stonden te wachten want die weten ondertussen al wel hoe ik ben. Als er bezoek van huisgenootjes weg gingen stond ik het hardst te huilen terwijl ik ze niet eens kende hahaha.

Nu alweer een week later en is mijn normale leven weer volop aan de gang en heb ik helemaal niet meer het besef dat mijn ouders er vorige week nog waren, zo snel gaat het en geniet ik van ieder moment.

Ik loop nog steeds stage op de OK en heb het er nog steeds super naar mijn zin. De spaanse taal is voor mij geen probleem meer en red me hier echt aardig goed mee en zo merk ik ook aan de collega's dat ze zich gaan interesseren in mij en dat vind ik leuk.

Over een paar weken ga ik nog een paar weken naar de spoedeisende hulp en dan zit mijn avontuur er voor hier weer op want op 2 juli vliegen we om half 11 terug naar Nederland en landen we om half 2 op Schiphol.

Zo volgens mij heb ik weer genoeg getypt en zijn jullie weer helemaal up to date over mijn maand mei hier in Spanje, een leuke maand die super snel voorbij is gevlogen en waar ik ondanks dat ik veel vrij was wel nog steeds elke dag veel leer.

Bij mijn foto's staan nog een paar foto's en straks in Nederland kunnen jullie al mijn duizenden foto's zien.

Liefs,
Maureen.

• 01 Juni 2016 - 23:32

A.Wetering:

Hallo Maureen,
    Weer een mooi verslag en wat bijzonder om bij een keizersnee te mogen zijn!
    Nog een paar weken en we zien elkaar weer!
    Succes nog de laatste weken.
    Liefs Evert en Annie

• 02 Juni 2016 - 20:59

Rina:

Hallo Maureen
    Weer een mooi verhaal, heerlijk om te lezen.
    Ga zo door en zet hem op de laatste weekjes.