mijn eerste paar dagen stage. - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Maureen Wetering - WaarBenJij.nu mijn eerste paar dagen stage. - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Maureen Wetering - WaarBenJij.nu

mijn eerste paar dagen stage.

Blijf op de hoogte en volg Maureen

07 Februari 2016 | Spanje, Alicante

Hoi allemaal,

Vandaag alweer langer dan een week in Alicante en wat is het eigenlijk super leuk hier. Dinsdag een introductie gehad op stage en woensdag zijn we dan begonnen met stage, de stage dagen zijn van 8 tot 3, prima te overleven dus.. Ik loop de eerste maand stage op de hospitalizacion, dit is de verpleegafdeling van het ziekenhuis. De afgelopen week heb ik met een verzorgende mee gelopen om een beetje te wennen aan de nieuwe taal, de nieuwe manier van werken etc. Mijn eerste dag stage was erg vermoeiend, veel nieuwe indrukken en vooral de spaanse taal, wat is het eigenlijk lastig om deze taal te begrijpen maar het gaat elke dag een stukje beter. Ik heb de afgelopen week vooral veel bedden op moeten maken en de controles mogen doen ( temperatuur, bloeddruk, hartslag ) maar bij step by step kom ik dichterbij de verpleegkundige van de afdeling. Afgelopen vrijdag heb ik mee mogen kijken bij het verwijderen van een drain en de verpleegkundige ook de benodigheden aan mogen geven, ik mocht dus assisteren, erg leuk om te doen ookal vond ik het toch best wel een naar gezicht om er zo boven te hangen. Vanaf morgen 8 februari tot en met 26 februari krijg ik een spaanse curcus gericht op de handelingen die een verpleegkundige uitvoert, deze curcus is 4 dagen in de week en is 5 uur per dag, hiernaast hebben we nog stage van 16.00 tot 21.00, na en tijdens mijn curcus hoop ik met de verpleegkundige mee te kunnen gaan om verschillende handelingen in de praktijk te gaan uitvoeren. Het ziekenhuis is een prive kliniek waar dus niet iedereen over de vloer komt, dit betekend natuurlijk dan ook dat het allemaal heel erg luxe is. ( zie foto's )

Afgelopen weekend hebben we natuurlijk carnaval gevierd dit deden we samen met bijna alle nederlandse studenten hier in Spanje. We hebben eerst wat gedronken bij een paar studenten die in Alfaz del Pi wonen en zijn daar in een nederlandse kroeg uitgeweest vervolgens zijn we met de taxi naar Benidorm gegaan om daar volop carnaval te gaan vieren, het was een super leuke avond.

Volgende week zaterdag heeft ons stagebureau van Spanje een dag georganiseerd en gaan we een stadsbezoek doen in Alicante, we gaan in deze tocht geen museams bezoeken maar een tocht kris kras door Alicante heen en paella eten.

Ik ga proberen elke week een stukje op deze site te zetten en dat zal op zondag worden.

liefs en een spaanse kus van Maureen.

  • 08 Februari 2016 - 11:52

    Dieneke:

    Hoi Maureen, wat leuk om te lezen... ga zo door!! veel plezier daar en geniet, gr Dieneke

  • 12 Februari 2016 - 20:49

    Oom Wim En Tante Henny :

    Hallo Maureen wat leuk dat het zo goed gaat heel veel succes daar hoor en de Gr van ons

  • 21 Februari 2016 - 16:54

    Annie Wetering:

    Hoi Maureen, wat mooi om je verslagen te lezen. Zo te horen heb je het goed naar je zin. Geniet van de stage, succes en ook veel plezier in Spanje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 3450

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: