Nieuwe afdeling. - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Maureen Wetering - WaarBenJij.nu Nieuwe afdeling. - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Maureen Wetering - WaarBenJij.nu

Nieuwe afdeling.

Blijf op de hoogte en volg Maureen

13 Maart 2016 | Spanje, Alicante

Hoi Allemaal,

Een wat langer verhaal dan de vorige keer. Vorige week was er namelijk geen verhaal van me te lezen omdat mijn toetsenbord van de iPad me in de steek had gelaten, hij had vast last van de warmte.

Vorige week was de laatste week op de hospiltalicion, de verpleegafdeling. Heb hier veel geleerd en vond het jammer dat ik er eigenlijk al zo snel weg moest omdat je natuurlijk net begint te wennen en dan ga je weer naar een andere afdeling. Vrijdag 4 maart hadden we de 'eindevaluatie' van de afdeling. Dit was allemaal goed en er waren geen klachten. Dat weekend waren de ouders van Eva er en zijn we veel dingen wezen doen met de ouders van Eva, erg leuk. 'S Avonds werd ik terug naar huis gebracht door eva en haar broertje en dronken we hier nog wat en dan gingen hun weer terug naar hun ouders en ging ik de volgende dag als ik wakker was weer naar ze toe, vrijdagavond liep het wat anders want eva en ik wouden onze dagelijkse huistaak nog even uitvoeren, de afwas. Het was al laat rond een uurtje of 1 maar dachten laten we de afwas nog even doen, nou dit hebben we geweten. Ik pakte een mes op en ineens lag er een beest onder het mes, natuurlijk het hele huis bij elkaar gegild bleek het een kakkerlak te wezen, mijn andere huisgenoten sliepen al en werden wakker van mijn gegil omdat ik het hele huis bij elkaar gilde, waren hier natuurlijk niet erg blij mee maar ik schrok gewoon heel erg. De kakkerlak opgepakt met een papiertje en van het balkon afgegooid.

Dit weekend bij de apotheek geweest omdat ik last kreeg van zonne - allergie, kwam ik bij de apotheek aan smeerde ze me een aftersun aan, nou ik als verpleegkundige weet wel dat dat niet het juiste is voor de zonne - allergie. Ik met mijn gebrekkige spaans de apotheek proberen duidelijk te maken maar hierna wel het perfecte zalfje gekregen en heb er maar een paar dagen last van gehad en hierna nog geen last weer gehad.. ' even afkloppen'

Zaterdags was hier een huisfeest thuis maar hier ben ik niet bij geweest omdat ik met eva mee was geweest heb dan ook bij eva haar ouders geslapen omdat ze zondags vroeg naar de AirPort moesten en ik had gezegd dat ik mee zou gaan. Natuurlijk was het afscheid niet leuk en hebben we even alle tranen los gelaten. Toen we thuis kwamen hebben we het hele huis grondig gereinigd en hebben nu gelukkig geen last meer van de kakkerlakken, afkloppen want voor je het weet zitten ze er weer.

Maandag 7 maart ik begon op de UCI ( intensive care) ik wist niet wat ik moest verwachten en ging er dus ook zonder verwachtingen heen ik kwam op de afdeling en stelde me voor aan de collega's omdat mijn spaans erg minimaal is is het moeilijk om te verstaan wat ze zeggen maar ik hoorde ineens een gepiep van de monitoren en al mijn collega's begonnen te rennen en pakte de reanimatie kar ik ging gewoon achter ze aan en wist toen nog niet goed wat er ging gebeuren. Meteen dus met de neus in de boter gevallen want ja hoor, een reanimatie. Ik heb niet geholpen maar wel op een afstandje toe mogen kijken en vond dit al een hele ervaring. De man is er goed uitgekomen en ligt nog steeds op de intensive care. Verder deze week was het een rustige week en heb ik niet veel gezien. Ik vind de afdeling heel leuk en de patienten die er liggen ook, de zorg die word gegeven vind ik intressant en heel veel leuker dan hoe het op een verpleegafdeling gaat. Ik heb mee mogen kijken hoe een thoraxdrain werd ingebracht, bloed transfusies mogen toedienen en nog met veel meer mogen kijken. Ik zit nog tot 15 april op deze afdeling dus denk dat ik hier heel veel ga zien en ook super veel ga leren.

Donderdag was een wat minder leuke dag, we gingen het huis uit en ik bedacht me ineens waar is mijn sleutel. Ik had de deur van de binnenkant open gedraaid en niet aan de buitenkant op slot gedaan dus wist zeker dat mijn sleutel aan de binnenkant van de deur zat. We hebben geen andere deur waar we naar binnen kunnen en de deur kan niet worden opgemaakt als er aan de binnenkant een sleutel zit, heel slim van mij.. Dus niet. Ik had onze stageorganisatie gepapt en het verhaal uitgelegd hij vertelde ons dus dat hier een sleutelmaker bij moest komen om de deur open te breken, nou een heel geregel maar al met al was er om 3 uur 's middags iemand, wij waren ook rond die tijd thuis van stage. Dit grapje koste me helaas wel 110 euro, een goede leer want dit gaat me nooit weer overkomen.

Afgelopen weekend ben ik bij de apotheek beland omdat ik een beetje aan het snotteren ben maar wat wil je ? Op het balkon staat geen wind en de zon schijnt er volop dus heerlijk weer om in de zon te zitten, het scheelt 3 of 4 graden met de temperatuur gewoon op de straat dus ga je van de hele hitte ineens naar een wat mindere temperatuur, maar natuurlijk vind ik het niet erg om de hele dag op het balkon te zitten lekker in het zonnetje. Het gaat alweer een stuk beter met me en voel me niet meer zo ziekjes als gisteren. De zon maakt een mens een stuk beter.

Gisteren was er ook een straatfeest bij ons in de straat, erg leuk alleen hier liepen wij door toen de siësta begon, het was natuurlijk toen heel wat rustiger dan buiten de siësta maar het zag er wel allemaal heel leuk uit.

Deze week weer een nieuwe week met nieuwe belevingen. Volgende week zet ik er weer een verhaaltje op.

Liefs en veel spaanse kusjes van Maureen.

  • 14 Maart 2016 - 10:22

    Dieneke:

    Hoi, poeh poeh wat een week, je maakt wat mee, wel leuk om te lezen, veel suc6 nog, groeten fam Koes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 3461

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: