Pasen en Madrid. - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Maureen Wetering - WaarBenJij.nu Pasen en Madrid. - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Maureen Wetering - WaarBenJij.nu

Pasen en Madrid.

Blijf op de hoogte en volg Maureen

06 April 2016 | Spanje, Alicante

Hoi allemaal,

Hier weer een verhaaltje van mij het is alweer een tijdje geleden dat ik er een verhaaltje heb opgezet. Maar zo kan ik mijn verhalen iets langer maken en kan ik gaan vertellen over Pasen en afgelopen weekend Madrid.

Met Pasen hadden wij vrij van donderdag tot en met maandag. Een lekker lang weekend dus. Er was van alles te doen hier in Allicante en hebben dus ook veel gezien. Dit weekend hebben we ook ons mid - weekje Ibiza geboekt. Hier ga ik heen met 2 huisgenoten ( Sterre en Amber ). Vanaf hier is het allemaal erg goedkoop en kunnen we dus goedkoop heen en weer vliegen naar Ibiza. Ik heb hier erg veel zin in. We gaan van 12 - 17 mei. We hebben hier niet echt aan Pasen gedaan maar wel gewoon wezen stappen en leuke dingen gedaan met de huisgenoten, het was hier het weekend van Pasen erg warm en hebben dus het hele weekend aan het strand kunnen liggen.

Afgelopen weekend zijn we naar het KOUDE Madrid geweest van donderdag avond tot en met zondag avond. Met de bus deden we er 6 uurtjes over. Donderdagavond kwamen we rond half 10 aan bij het hostel en hebben we in de stad nog ergens een drankje gedaan. Vrijdag zijn we 'optijd' ons bed uitgegaan en hebben we de stad bewonderd, veel gelopen en veel gewinkeld, aan het einde van de dag hebben we 2 uur in de bus gezeten en een rondje Madrid gedaan. Veel leuke dingen gezien. In Madrid zitten ook veel buitenlandse mannen schoenen & shirts illegaal te verkopen. Terwijl Eva haar nieuwe schoenen paste rende de jongens weg want ja hoor er kwam politie aan, maar na lange tijd is het goed gegaan. 'S Avonds hebben we een kroegentocht gedaan en zijn we naar 3 verschillende kroegen geweest en hebben we de kroegentocht afgesloten in een discotheek, deze viel alleen een beetje tegen. Uiteindelijk lagen we wel pas om half 5 in bed en hebben we ons dus wel weten te vermaken. Zaterdags hebben wij boodschappen gedaan bij de Lidl en zijn we vervolgens ergens in een park geweest en hebben we daar de hele middag een beetje gechild, iedere avond zijn we uiteten geweest en dit was erg lekker. Zaterdag avond zijn we wezen stappen bij kapital, dit is een club met 7 verdiepingen waarbij je een entree betaald van 17 euro en hierbij 1 gratis consumptie kreeg. Eva en ik wouden graag nog wat drinken, een drankje duur ? Nee joh 12 euro voor een glas ijs met malibu en cola is heel normaal hier. Nouja vooruit dan maar die ene keer dat we hier in Madrid zijn moeten we er natuurlijk wel van genieten. 6 uur erin en voor half 11 uitchecken een nacht dus met weinig slaap. Zondag een regenachtige dag in Madrid en niet zoveel gedaan omdat iedereen moe was, wel hebben we kerken bezocht en gewoon nog een beetje rond gelopen. Rond 5 uur gingen we met de taxi naar het busstation want rond half 6 zaten we weer in de bus terug naar Allicante, al met al een super leuk weekend gehad en was iedereen gesloopt. Gelukkig waren wij maandag nog vrij omdat er een feestdag was in de plaats waar ons ziekenhuis, leerbedrijf staat. Dit kwam goed uit om even wat slaap in te halen.

Op stage gaat het nog steeds goed en vind het zeker leuk, volgende week vrijdag is alweer de laatste dag op de intensive care en start ik vanaf maandag 18 april op de OK. Hier ga ik hopelijk veel dingen zien en ga ik proberen er alles uit te halen wat er uit te halen valt. 2 andere studenten zijn nu op de OK en hebben bijvoorbeeld al bij veel bevallingen gestaan, super gaaf natuurlijk!

De tijd gaat hier super snel en voor we het weten is het 2 juli en sta ik weer in het hopelijk dan net zo warme Nederland als hier. Ook al regent het hier af en toe ook nog en is het niet altijd even lekker weer. De komende week word het weer beter en kan ik volop genieten van de zon.
Aankomend weekend hebben namelijk al mijn huisgenoten bezoek en is 1 huisgenoot een weekje naar huis. Ik weet dus al hoe ik het weekend door ga komen ! # in de zon.

Mijn spaans gaat steeds beter, ik vind het wel lastig om zinnen te maken maar het verstaan gaat steeds beter. Het lezen gaat ook steeds beter en kan natuurlijk door de woorden die ik kan lezen eruit maken waarover het gaat.

liefs,
Maureen Wetering.

  • 09 April 2016 - 17:53

    Ruud Dijk:

    He Maureen!

    Mooi verhaal om te lezen en mooi om te horen dat je het naar je zin hebt!

    Geniet er nog maar uitbundig van, voor je het door hebt zit je alweer in het vliegtuig retour!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 3449

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: